Llíria, 2 de setembre de 2024. Dins de la campanya “12 mesos, 12 lemes,” la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA) de Camp de Túria posa en marxa una iniciativa al setembre per a fomentar el pensament crític respecte al que consumim en xarxes socials.

En l’actualitat, els influencers que exposen la seua vida personal en xarxes socials s’han convertit en models a seguir per a moltes persones. La aparent proximitat amb la qual es comuniquen pot portar-nos a creure que tot el que mostren és autèntic. No obstant això, és fonamental recordar que comparar-se amb ells és inútil. El que veiem en xarxes socials no representa el 100% de la realitat d’aquestes persones. Darrere de les seues publicacions, hi ha marques, contractes i patrocinis, i en molts casos, tractaments cars, cirurgia estètica o l’ús d’esteroides.

Encara que intentem promoure l’acceptació personal i l’amor propi, les xarxes socials continuen reforçant un ideal de bellesa concret. Com es pot observar en nombrosos comentaris, es critica allò que no s’ajusta a aquest cànon. Aquests missatges, dirigits principalment a xiquets, xiquetes i adolescents, poden desencadenar trastorns de la conducta alimentària, obsessió per l’aparença física i una necessitat constant de validació a través dels “likes”.

Per tot això, des de la UPCCA Camp de Túria animem a tothom a reflexionar abans de jutjar-se, comparar-se amb figures públiques o sentir-se “menys que…” per la quantitat de cors en una publicació. La pregunta que ens hem de fer és: quant valen realment aquests “likes”?