MCT

La Mancomunitat Camp de Túria ha donat a conèixer hui a l’Eliana l’estudi de digitalització del sector del comerç i la indústria a la comarca. L’acte ha sigut inaugurat per l’alcalde de la localitat, Salva Torrent, i clausurat per la vicepresidenta primera de la Mancomunitat Camp de Túria i tinenta alcalde de l’Eliana, Marta Andrés.

Una trobada que ha comptat amb la participació de Yolanda Albert, presidenta de l’associació de comerciants i empresaris d’Olocau que ha explicat a les persones assistents què és Comerç Actiu i com es treballa des de les associacions de comerç i la Mancomunitat. També ha intervingut Carlos Peinado, gerent d’Asocreva, que ha comentat el treball que es realitza amb la indústria.

El desdejuni informatiu, al qual han assistit representants de la indústria, del comerç, dels sindicats, associacions, així com personal tècnic dels ajuntaments, ha posat sobre la taula dades tan rellevants com que la majoria de comerços de la comarca són comerços minoristes (67%), seguint el perfil dels comerços a Espanya on aquesta tipologia representa el 70% de comerços, la resta són comerços majoristes (33%). Per perfils sociodemogràfics de les persones propietàries, destacar que la majoria dels titulars de comerç són homes (61,3%), dada significativament superior a la població resident de 18 a 70 anys de la província de València, que suposen el 49,9% del total. En mitjana tenen 49 anys, tenint molt baixa presència els menors de 35 anys (8,2%) segmente que en població general representa el 26,3%.

Quant a les infraestructures i accés a internet la totalitat dels comerços majoristes de la comarca del Camp de Túria compta amb equipament informàtic i el 98,4% en el cas dels comerços minoristes, ja siga ordenadors, tauletes o telèfons mòbils per a la gestió dels seus negocis. L’enquesta s’ha realitzat únicament a aquells comerços que compten amb alguna mena d’equipament informàtic ja que s’analitza la digitalització dels mateixos i és una cosa imprescindible. La pràctica totalitat dels comerços compten amb accés a internet, el 97,8% en el cas dels comerços majoristes i el 96,7% en el dels detallistes.

Per part seua, l’estudi sobre la digitalització en la indústria posa de manifest que empreses de la comarca Camp de Túria amb més presència són les de serveis i els comerços que aglutinen un 80,2% del total, concretament un 57,1% són empreses de serveis i un 23,1% comerços. De la resta d’empreses el 13,1% són empreses del sector de la construcció i el 6,7% empreses del sector indústria.

Centrant l’anàlisi en la comparativa amb Espanya, segons les dades de l’enquesta d’ús de TIC i comerç electrònic 2021 publicada per l’INE, les dades de les empreses de més de 10 emprats/as de la comarca són similars als de les empreses d’Espanya de la mateixa grandària, ja que la pràctica totalitat (99%) de les empreses compten amb ordinador per al seu negoci i connexió a internet.

No obstant això, en les empreses de menys de 10 emprats/as de la comarca, el 94,1% declara posseir ordinador i el 94,8% compten amb ordinador per al seu negoci i connexió a internet, situant-se per damunt significativament en aquestes taxes respecte a la dada global de l’empresariat espanyol que suposen el 85,2% i el 82,7% respectivament.

L’estudi al complet que ha sigut presentat per Carlos Mínguez, director de relacions externes de Gfk (empresa que ha realitzat l’encàrrec per la Mancomunitat) sobre la digitalització en el comerç i en la indústria pot consultar-se en la pàgina web de la Mancomunitat Camp de Túria (www.mancomunitatcmapdeturia.es) en l’apartat d’Observatori d’Ocupació i Empresa.